Taustaa

Huoltoasemasta tuli mieleen paikka, jossa voisi tyydyttää kaikki tarpeensa. Jos kehitys jatkuu nykyisellään, tulevaisuudessa ihmiset liikkuvat omilla lihaksillaan entistä vähemmän ja haluavat kaiken sujuvan entistä vaivattomammin.

Supersaitti

Tarkoitus on luoda Internettiin paikka, jossa keskivertokuluttaja voi tyydyttää mahdollisimmat monet eri tarpeensa. Paikka, jonne hän saapuu kerran toisensa jälkeen. Paikka, josta palveluiden ja tuotteiden ostaminen on todella vaivatonta.

Eniten yleisöä keräväät WWW-saitit ovat:

  1. Erilaiset hakupalvelut ja linkkikokoelmat
  2. Keskustelupalvelut (chatit)
  3. Treffipalvelut
  4. Ilmaisen sähköpostilaatikon palveluntarjoajat (esim. hotmail)
  5. Paljon kuvamateriaalia sisältävät paikat (eritoten puolialastomat/alastomat naiset :-))
  6. Ajankohtaista informaatiota tarjoavat palvelut Kiinnostavimmat aihepiirit ovat: julkkikset, urheilu ja katastrofit
  7. Laajan valikoiman omaavat kauppapaikat, myy/ostaa/vaihtaa-ilmoitustaulu
  8. Pelit, ongelmapähkinät, kilpailut ja muu viihde

Tarkoitus on yhdistää nämä kaikki, keskittyen eritoten viihteelliseen, sosiaaliseen ja kaupalliseen puoleen ja profiloiden eri osastoja eri kohderyhmille.

Supersaitti voisi ruokkia kulutusta tarjoamalla erilaisia kilpailuja, joissa samalla kerätään tietoa kuluttajista ja tarjoamalla esim. palvelun, joka ehdottaa esim. joulu- tai synttärilahjoja. Supersaitilla voisi olla artikkeleiksi naamioituja tuote-esittelyjä ja esitellä kaupallisten asiakkaiden palveluita. Mainonta voidaan kohdentaa tehokkaasti yleisölle. Treffipalvelun käyttäjille voi markkinoida tapaamispaikkoja, avioliittoon aikoville hääpalveluluita jne.

Saitin ylläpito saa tulonsa mainosmarkoista ja perimällä provisioita kaikista supersaitin kautta tapahtuvista ostotapahtumista.


Petri Kuittinen